Instant régészet – élménypedagógiai foglalkozás az 5. b osztályban

20190912_090714

Instant régészet – élménypedagógiai foglalkozás az 5. b osztályban

 

Az 5. évfolyamon új belépő tantárgy a történelem. Az első néhány óra meghatározó abban, hogy a tanulók hogyan viszonyulnak a tantárgyhoz, annak tanulásához. Fontosnak tartom, hogy a tanulók minél több mindent tanuljanak meg magukról és egymásról annak érdekében, hogy csapatban tudjanak együttműködni egymással. A történelem tanítása az őskorral kezdődik, amely térben és időben is megfoghatatlan számukra, hiszen egy-egy téma tartama akár 10 000 évet is felölelhet.

2019. szeptember 12-én az Oktatási Hivatal Bázisintézményeként jó gyakorlat került bemutatásra intézményünkben, melynek egyik eleme volt a megoldásközpontú pedagógiák élménypedagógiai elemekkel történő alkalmazása.

A foglalkozáson a tanulók meglévő tudására alapozva állítottam össze a feladatot. Négy csoportban dolgoztak, két csoport régészkedett, két csoport barlangrajzokat készített.

A régészek ecsetekkel, spaknival, gumikesztyűben dolgoztak, a feladatuk az volt, hogy az előre elrejtett „régészeti leleteket” megkeressék, ha kell, összeillesszék, és a feladatlapon dokumentálják.

A barlangrajzokat készítők három színnel dolgozhattak (sárga, piros, fekete), és csak a kezüket használhatták.

A feladatokat izgalmasnak találták, nagyon tetszett nekik, hogy belebújhattak az ősemberek bőrébe, és elmondták, miért készítették a barlangrajzokat. A régészek feladatuk teljes tudatában számoltak be a tudományos felfedezésekről, és mondták el társaiknak.

 

                                                                                              Kunstár Hajnalka

 

20190912_090714

20190912_090721 20190912_090740 20190912_090756 20190912_091016 20190912_091034 20190912_091041 20190912_091048 20190912_092547 20190912_092553 20190912_092601